tisdag, november 6

Det går en ängel kring vårt hus



Bilder privata

I brist på tillgång till datorn så duggar inte blogginläggen tätt nu för tiden. Men en förmiddag ensam hemma som denna måste jag passa på att visa min nya favoritpryl. På den underbart mysiga butiken Syster Lycklig hittade jag en "snöängel". Jakten på den perfekta snöängeln började redan för drygt ett år sedan. Gissa om jag blev glad när jag fick syn det lilla änlgabarnet, sittandes på butikshyllan! Nu står den placerad på sängbordet mitt, och vakar över mig när jag sover.

"Det går en ängel kring vårt hus,
han bär på två förgyllda ljus,
han bär en bok uti sin hand,
så somna vi i Jesu namn."

Författare okänd
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad fin! Hoppas allt är bra. Med mig är det ok. Inskolning på jobbet på ny avd, är lite jobbigt. Nä rman väl kan en sak och känner sig trygg i det ska man byta.
Har ni nån snö då?
Vår har kommit och gått.
Ha det så bra.
/S

Nya och gamla ting sa...

Å vad roligt att du skrivit! Ja jag har ju följt din jakt efter en perfekta ängeln, kul att du hittat den till slut. Den är riktigt söt! Ha det gott, kramar.

Hem och Lycka sa...

vilken vacker dikt och underbar ängel! kram

Skrymslen och vrår sa...

S: Nix ingen snö. Såg skymten av blöt slask för några dagar sedan, men det försvann lika fort som det kom. Var går du inskloning nu? Utr? Kramar! Behöver tips på snabb middag. Ska bjuda på mat i morgon. Några förslag?

Nya och gamla ting: Det har inte blivit så många inlägg på ett tag, men det ska nog bli bättring på det... Har ni bestämt datum för flytt??

Mia: Ja, jag är så nöjd över ängeln. Dikten hörde jag första gången i filmatiseringen av Kajsa Kavat, men jag tror inte att det är Astrid Lindgren som har skrivit den från början. Ha det fint!

Andrummen sa...

Hej Hanna vilken fin blogg hittade hit när jag letade efter ängel ramsan som min mormor lärde mig när jag var liten.... ska skriva ner den i min blogg...vilken fin ängel...//ha en bra dag Godjul