lördag, december 8

Jag gav upp...


Bild privat

Efter tappra försök att hitta vilken eller vilka av adventsljusstakens sju glödlampor som gått sönder gav jag upp och köpte en julstjärna. Blir det nu mörk i fönstret blir det lätt att byta stjärnans enda glödlampa.

"Det strålar en stjärna förunderligt blid,
i öster på himlen hon står.
Hon lyst över världenes oro
och strid i nära två tusende år.
När dagen blir mörk och när snön faller vit,
då skrider hon närmre,
då kommer hon hit och då vet man,
att snart är det jul."


Författare okänd

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nice, det är fint med adventsstjärnor. Jag hade nog också gett upp efter ett tag. Nu är jag inne på abetsdag 5 av 6, ska jobba imorgon med. Sedan ser jag fram emot flytten! Känns sååå spännande. Ha en superbra helg, kramar.

Anonym sa...

den där sången sjöng jag i stämmor i kön till kelly's igår. eh, pass. =)